Tombola sponsort Camping de Wildernis op SBS6
Op 1 januari 2024 start het nieuwe SBS6 tv-programma Camping de Wildernis. Tombola, de online bingosite van Nederland, is sponsor van het door Johnny de Mol gepresenteerde realityprogramma.
Camping De Wildernis is oer-Hollands kamperen, maar dan in Afrika. Met Johnny de Mol als reisleider weet je direct dat Talpa Studios achter dit format zit.
Het programma word vanaf maandag 1 januari wekelijks uitgezonden om 20.30 uur op SBS6. Er staan acht afleveringen gepland.
Tombola Safari Bingo
Online bingo site Tombola heeft zijn naam verbonden aan het programma. Zo worden er billboards van dit Tombola getoond met de vermelding dat dit programma ‘wordt mede mogelijk gemaakt door Tombola'.
Tombola heeft tevens een eigen bingospel ontwikkeld, genaamd ‘Safari Bingo' dat uiteraard exclusief is te spelen op de online bingo site.
Dat spel is vanaf begin januari te spelen op de website van Tombola.
Camping de Wildernis op SBS6
We kunnen ons voorstellen dat het format wat onduidelijk is. Daarom hier nog wat meer informatie.
In Camping De Wildernis wordt oer-Hollands gekampeerd. Niet in Nederland of in Zuid-Frankrijk. Nee, de deelnemers gaan kamperen in Afrika.
Het draait om vier Nederlandse gezinnen die nooit verder zijn geweest dan de camping in Nederland. Twee weken lang verblijven zij op een oer-Hollandse camping midden in de bush van Botswana, ver buiten hun comfortzone!
Wat gaan we zien? De deelnemers gaan op avontuur. Van nachtelijke safari’s tot slapen in het wild: ze staan regelmatig oog in oog met dieren. Tijdens de safari’s moeten de gezinnen foto’s maken van deze dieren.
Elke geslaagde foto is een bepaald bedrag waard. Na acht afleveringen gaat het gezin dat het meeste geld bij elkaar heeft gefotografeerd met het viervoudige van dit bedrag naar huis!
Kijkcijfers Camping de Wildernis
Omdat we hier bij Intikkertje wel van een gokje wagen, doen we ook maar een gok naar de hoogte van de kijkcijfers van dit programma.
Wekelijks stemmen er meer dan 1.5 miljoen kijkers op het meest populaire SBS6 programma de Meilandjes af. Weer een andere familie, de familie Gilles (Massa is Kassa), moet het met de helft doen. Prima kijkcijfers.
Wij denken dat Camping de Wildernis zo rond de 600.000 kijkers zal gaan halen. Wellicht de eerste keer wat hoger omdat veel mensen op 1 januari een vrije dag hebben en omdat het kijkers kan trekken die benieuwd zijn naar een nieuw programma.
Daarentegen kan het programma om 20:30 uur veel concurrentie verwachten van o.a. NPO1 en RTL4.
Het is nog even afwachten wat tv-kenners Angela de Jong en Tina Nijkamp van dit nieuwe tv-programma zullen vinden. Ons gevoel is dat dit programma wel eens de eerste tv flop van 2024 zou kunnen zijn. Kijken naar Nederlanders die het eng vinden om een leeuw van dichtbij te fotograferen spreekt ons in ieder geval niet aan.