
Messi-effect voelbaar bij de bookmaker, maar vrouwen WK scoort beter
Dat Lionel Messi voortaan zijn doelpunten maakt voor Inter Miami FC is geen enkele sportliefhebber in de Verenigde Staten ontgaan. De Argentijnse superster betekent big business voor de Major League Soccer. Ook bij de bookmaker.
Sinds Messi uitkomt voor de club van David Beckham, is het aantal weddenschappen op Inter Miami en Messi zelf flink gestegen. Bookmakers brengen speciale Messi prop bets op de markt om te profiteren van de hype rondom de Argentijn, die overkwam van Paris Saint-Germain.
Merchandise
Niet alleen bij de bookmaker profiteert van het Messi-effect. Merchandise met de naam en beeltenis van Messi gaan in de Verenigde Staten als warme broodjes over de toonbank. Op ebay is daarnaast een run ontstaan op Messi collectables die in december wereldkampioen werd met Argentinië.
Wereldkampioenschap vrouwenvoetbal
Messi mag dan hot zijn bij de bookmakers, het WK vrouwenvoetbal is nog populairder. Entain, het moederbedrijf van onder andere, BetCity maakte bekend dat er nog nooit zoveel gewed is op het wereldkampioenschap vrouwenvoetbal als dit jaar.
De eerste wedstrijd van Team USA kende aan inzetten zelfs een bedrag dat de eerste wedstrijd van Messi bij Inter Miami met drie honderd procent oversteeg.
Bij de eerste drie WK wedstrijden van de Engelse vrouwen werd 1 op de 5 weddenschappen geplaatst door een vrouw. In gastland Nieuw-Zeeland steeg het aantal weddenschappen met 365% ten opzichte van het vorige WK voor vrouwen.

Hans van Brunschot
Hans van Brunschot 'Brunsie' schrijft als content marketeer/copywriter voor en over de online kansspelmarkt. Met nieuwsgierigheid beziet hij marktontwikkelingen en het geld dat rondgaat in de Nederlandse gokmarkt.
De strijd om de speler wordt steeds intenser en met zijn scherpe pen en frisse blik denkt Hans te weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt.
Zelf speelt hij voornamelijk in het sportsbook, maar voor zijn geliefde spel Esqueleto Explosivo 2, maakt hij graag een uitzondering.